Down

Samen zorgen is samenwerken

Fysiovenne werkt graag samen met andere zorgverleners, in dienst van optimale zorg voor de patiënt. Ondersteund door de modernste #fysiotech.

 

Verwijzen (via Zorgdomein)

Verwijzers kunnen uiteraard hun verwijzing via de patiënt aan ons doorgeven op papier, maar we zijn ook aangesloten op Zorgdomein waardoor we ook digitaal inzicht geven in onze diensten, wachttijden en contactmogelijkheden. Is de betreffende patiënt nog niet bij ons bekend, nemen we pro-actief contact op met de patiënt om een eerste afspraak in te plannen.

Online afspraak maken (via Mijnzorgtoegang)

Patiënten kunnen bij Fysiovenne zelfstandig (met of zonder een verwijzing) online een afspraak maken bij een van onze twee vestigingen in Purmerend Weidevenne. Dat kunnen patiënten doen via Mijnzorgtoegang. Ze ontvangen daar per mail een bevestiging van en de gegevens “landen” direct in ons EPD. Vervolgens kunnen er al vragenlijsten worden verstuurd en ingevuld voordat de afspraak heeft plaatsgevonden. Op die manier scheelt dat de behandelaar veel tijd voor administratie en kan hij/zij meer tijd spenderen aan de patiënt zelf.

Terugkoppeling naar de verwijzer (via Zorgmail)

Nadat patiënten bij ons onder behandeling zijn geweest zullen we ten alle tijden bij de afsluiting van het behandeltraject een afsluitingsbrief versturen naar de huisarts of verwijzer. Dat doen we via Zorgmail. Uiteraard nemen we tussentijds contact op indien er aanleiding is voor overleg of een tussentijds verslag.

Inhoudelijk collegiaal overleg (telefonisch, of via Patiëntenoverleg app en Siilo)

Collegiaal overleg over een bepaalde patiënt is mogelijk telefonisch, door direct contact op te nemen met de betreffende behandelende fysiotherapeut, maar ook via de twee meestgebruikte digitale en beveiligde apps in de zorg; de patiëntenoverleg app van Zorgdomein en de Siilo app. In beide gevallen kunnen andere zorgverleners direct contact opnemen met de behandelaar, in een beveiligde omgeving.

Thuiswerkoefeningen voor de patiënt (via Physitrack)

Als patiënten thuis of zelfstandig in de sportschool kunnen uitvoeren, geven we ze die oefeningen digitaal mee, waardoor ze oefeningen 24/7 bij de hand hebben, inclusief een Nederlandstalige instructievideo waarin zeer nauwgezet wordt uitgelegd hoe de oefeningen uitgevoerd dient te worden. Via de Physitrack App kunnen onze patiënten vervolgens feedback geven aan hun behandelaar.

Patiëntenbeoordeling (via Qualizorg)

Wij vragen iedere patiënt bij afsluiting van het behandeltraject een vragenlijst in te vullen en ons te voorzien van hun feedback en waardering. Deze data is ook gekoppeld aan ZorgkaartNederland. De informatie vanuit het Qualiview dashboard gebruiken we om onze zorg te optimaliseren en passen we in via een PDCA-cyclus, onder begeleiding van onze praktijkmanager Maarten Knibbe.

Dataverzameling (via Landelijke Database Fysiotherapie van het KNGF)

De informatie over al one behandeltrajecten leveren we minimaal maandelijks aan bij het LDF. Op die manier kunnen we onze praktijk, maar ook individuele behandelaars, vergelijken met andere praktijken. Zowel landelijk, regionaal of met eenzelfde grootte. We passen deze informatie toe tijdens onze PDCA-cyclus, onder begeleiding van onze praktijkmanager Maarten Knibbe.

Echografie (binnenkort beschikbaar)

Vijf van onze collega’s zijn op dit moment intensief bezig met een intensieve cursusperiode. Om de techniek goed te kunnen bedienen en te interpreteren wordt een maandenlang cursusprogramma doorlopen o.l.v. Enraf Nonius met o.a. cursusdagen, praktijkuren en zelfstudie. Daarom zullen we gefaseerd (per gewricht) echografie aan gaan bieden direct aan patiënten (vanuit de AV, zonder eigen bijdrage of eigen risico) en aan collega zorgprofessionals als analyse-instrument (d.m.v. een eenmalig consult).

Ben je zorgprofessional en wil je meer informatie over de mogelijkheden m.b.t. samenwerken met Fysiovenne?

Mail dan jouw vraag of verzoek naar onze praktijkmanager Maarten Knibbe (maarten@fysiovenne.nl), dan belt of mailt hij je terug!

 

 

 

 

 

Meteen een eerste afspraak maken?

Ervaar het gemak van het online plannen van een afspraak of bel/app ons voor de eerstvolgende mogelijkheid.

Afspraak maken

Liever bellen?

Wil je vooraf liever een collega spreken voor overleg, of heeft u specifieke vragen? Dan helpen we je ook graag telefonisch verder.

0299 472951